Når uheldet er ude

Her kan du læse om de forskellige trin i en forsikringsskade - i eksemplet en rør-/vandskade, hvor der er sket opfugtning af bygningen.

Skadestop

Skadestop udføres typisk af håndværkeren og kan f. eks. være at lappe et hul i taget, afdække et opbrudt vindue eller reparere et akut rørbrud.
I nogle få tilfælde er skadestop ikke dækket af forsikringen, så spørg vores håndværkstaksator om dit skadestop er dækket.

Fugtrapport

Hvis nødvendigt, udføres en fugtmåling. Målingen skal afdække, om der er behov for at demontere opfugtede bygningsdele (lofter, gulve osv.) og for at fastslå, om der skal opstilles affugtere. Fugtmålingen udføres af specialiserede virksomheder, også kaldet skadeservice.

Demontering

Demontering udføres ud fra anbefalingerne i fugtrapporten. Demontering kan foretages af enten os eller skadeservice afhængig af omfanget. Du vil få besked om dette, når fugtrapporten er udfærdiget. Har du spørgsmål til forløbet kan du altid kontakte vores håndværkstaksator.

Affugtning

Affugtningstiden varierer afhængigt af fugtniveauet og der kontrolmåles typisk hver 14. dag af skadeservice. Det er også typisk i denne periode, at du vil få besøg af en håndværkstaksator fra Renovo, som vil vurdere omkostningerne til forsikringsselskabet. Så snart skadeservice melder til os, at der er tørt, kan vi planlægge genopbygningen.


Genopbygning

Når forsikringsselskabet har godkendt vores opgørelse, aftaler du genopbygningen med din håndværkstaksator. Din håndværkstaksator har et team af dygtige håndværkere klar til udbedring af din skade. Håndværkstaksatoren kan ligeledes aftale meromfang med forsikringsselskabet, hvis det bliver nødvendigt. Du kan dog også benytte dig af din egen håndværker eller - i visse tilfælde - selv udbedre skaden imod en kontant erstatning – dette kan du aftale direkte med din håndværkstaksator.

Ønsker du opdateringer af dit hjem ?

Mange vælger at få opdateret hjemmet i forbindelse med genopbygningen og anvende hele eller dele af erstatningen til dette. Det kan være f.eks. til et andet gulv, et nyt badeværelse eller opdatering af køkkenet.
Hør din håndværkstaksator om dine muligheder.

Særligt for ejerskifteforsikringen

Efter besigtigelsen udarbejder vi en rapport med en byggeteknisk vurdering af det anmeldte forhold. Det er forsikringsselskabet der afgør, om din skade er dækket og du hører direkte fra dem, når de har afgjort, om forholdet anerkendes som en dækningsberettiget skade.

Skal forholdet udbedres, står vi selvfølgelig klar til at hjælpe med vores team af dygtige håndværkere.

Kunderne har ordet

Vi spørger løbende vores kunder om feedback på deres oplevelse hos. Du kan læse nogle af tilbagemeldingerne her:

Kristoffer T.

Renovo tog sig af vores forsikringssag og stod for tømrer-arbejdet i opgaven. Hele vejen igennem var de nemme at kommunikere med, og tømreren (Nicklas fra Michaels team) leverede ekstraordinær god service og super godt håndværk.

Vi var meget glade for at ende en uheldig/ærgerlig forsikringssag på denne måde!

Manja N

Efter en vandskade jeg havde i mit køkken, har jeg fået en helt fantastisk behandling af Renovo Forsikringsservice. Sokler, fodpaneler og gulv skulle skiftes, og det har helt igennem været en smertefri proces m. god kommunikation, tider der blev overholdt og et super flot slut resultat af mit køkken.
5. stjerner herfra :-)

Lars O

På ejerforeningens vegne skal jeg rose Renovo Forsikringsservice for godt og veludført arbejde på vores 2 seneste bygningsskader. De udførende håndværkere var flittige og udførte et godt stykke arbejde uden gener for vores færdsel i ejerforeningen.

Trine

Kan give Brian og hans team mine bedste anbefalinger. I mit sommerhus skulle de rette op tag, de satte op en ekstra stolpe, udskiftet sternbredder, monterede læghegn og div andre småting. De kom til tiden, lavede arbejdet til tiden, til aftalt pris og dialogen hele vejen var klar og tydelig. Tak til Brian. Jeg vil til enhver tid bruge de igen hvis jeg skal ha lave noget i mit sommerhus.

Thomas N

Intet mindre end 5 stjerner. De har været super dygtige og kompetente, jeg har intet dårligt at sige om dem.
Peter Sørensen som har stået for hele opgaven har været god til at få det hele til at spille, og dem som han har sendt ud til os har også været virkelig dygtige, og har gjort deres arbejde til UG+!...
De er ihvertfald et firma som tænker på deres slut bruger, og det er ikke sidste gang vi bruger dem!
Endnu engang super mange tak for en kanon service!

Benjamin G

Enorm god oplevelse fra første møde med projektkoordinator til opgaven afsluttes. Alle aftaler blev overholdt til punkt og prikke, og serviceniveauet kunne ikke blive bedre. Dialog med teamet af tømre, murer og maler var perfekt. Også deres tålmodighed med to små børn rendende rundt er værdsat. Jeg kan ikke sætte en finger på resultatet. Det er som at der aldrig har været en skade. Kæmpe anbefaling!

Jens A

Renovo har i en forsikrings sag stået for udbedringen af skader på badeværelse. Samtlige ansatte håndværkere på sagen, fra det indledende syn til både tømrer, maler og elektriker, har udført et perfekt arbejde hver for sig. Der er mødt punktligt efter individuelle aftaler, og fuldkommen rengjort efter hvert stadie - fra nedtagning frem til endelig afslutning og finish.

Lasse

Vi overtog et hus, hvor sælger efterlod en vandskade i køkkenet.
Vi var så heldige at Renovo fik sagen. Hele vejen i gennem forløbet har der været fremragende kommunikation og klare aftaler der er overholdt. Arbejdet er supergodt og veludført. Det har været rigtig nemt med en fast kontaktperson, som har stået for det hele.
Vi kan på det varmeste anbefale Renovo